Teufel T 500 Stereo Set vloerspeaker / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel T 500 Stereo Set vloerspeaker / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

m***********@z******* 30-12-2022

luidspreker omkasting valt tegen, houtfineer laat snel los

2 paar Teufel theater 500 speakers gekocht.
Na 4 jaar begint de houtfineer los te laten op de ondergrond, tevens onderliggend gezwollen spaanplaat op de naad. De naden van de teufel speakers zijn uiterst slecht dicht geseald waardoor deze speakers ONVOLDOENDE beschermd zijn tegen indringend vocht op deze kritische plaatsen zo dicht bij de vloer (voetsteun). Daarom acht ik deze speakers niet geschikt voor plaatsing op een vloer die licht gedweild wordt, zoals: tegelvloeren, pvc, Novilon, grindvloeren en gietvloeren.
het maximale vochtniveau van de omgeving staat niet gespecificeerd in de handleiding.

Op de website staat:
Wij geven 12 jaar garantie op de behuizing, drivers en cross-over filters van onze passieve luidsprekers!

In de praktijk nemen ze geen verantwoordelijkheid en wijzen alles van de hand af, daar ze stellen dat dit natuurlijke veroudering is in functie van 4 jaar,
Gezien het prijsniveau een uiterst slechte aankoop!

Gerrit Boomsma 07-12-2012

Sinds een half jaar heb ik twee speakers van Teufel in mijn bezit. Tot volle tevredenheid. Ik heb de T500. Ze klinken werkelijk fenomenaal. Ik heb ze aangesloten op mijn Sony surroud set de DA 50 ES. Top end materiaal. Het is al wat jaartjes oud maar beter dan de setjes die tegenwoordig gemaakt worden met de plastic knoppen. Nee deze hebben nog gewoon aluminium frontjes en knoppen.
Ik hou van jaren 70 muziek en speel veel van The Doors en Supertramp en Eagles.

Minpunt : De speakers van Teufel vind ik niet mooi om te zien maar daar heb ik ze ook niet voor. Ik ben iemand die voor de inhoud gaat en dat hebben ze.

Pluspunten: De hoge tonen zijn zuiver zonder scherp te worden en de bass is diep , vol en gigantisch. Je hoort gewoon klanken die je op andere boxen niet hoort. Teufel loopt al 30 jaar mee in deze business en dat hoor je gewoon.
Deze combinatie van SR en speakers spelen op hoog niveau. Ik heb heel wat boxen beluisterd , zeker ook veel duurdere van Kef van B&W van Wharfdale , Klipsch etc , maar niks tipt aan de T500 van Teufel. Degelijk gemaakt , daar hou ik van , ze zeggen niet voor niets duitse degelijkheid. Het zijn gewoon kwalitatief zeer hoogstaande speakers.

Kijk ze zij niet te beluisteren in een hifi zaak maar ik zie dat niet als nadeel eerder een voordeel. Immers thuis klinkt het toch altijd weer anders. En je kan ze meen ik 6 weken thuis vrijblijvend uitproberen.
Duurzaamheid kan ik alleen zeggen , geen problemen gehad tot nu toe. Je hebt 12 jaar garantie op de geluidsboxen , jongens waar heb je dat nog ? Mijn advies is als je twijfelt koop ze gewoon , voor dat geld heb je hele goede boxen en bevallen ze jou niet dan kan je ze gewoon terug sturen , daar doe ze niet moeilijk over.

Groeten,

Gerrit Boomsma

Anoniem 19-01-2013

De nieuwe 500mk2 zijn slecht leverbaar, er schijnt iets goed mis te zijn bij Teufel. Maatje van me wil die hebben maar helaas , al twee maanden aan het lijntje gehouden..

FrankLD 04-10-2012

Allereerst over de bestelling: Ik heb deze zondag 30 september jl. bij Teufel geplaatst. Als je goed zoekt vind je mogelijk op Internet een kortingscode die geldig is; deze kun je tijdens de bestelling bij Teufel invoeren. In mijn geval leverde dit 10% korting op!! Ik was wat argwanend of ze de kortingscode zouden accepteren en of de levertijd wel zou worden gehaald. Vandaar dat ik de zending onder Rembours heb laten komen; dit kostte niets extra. De levering geschiedt via UPS Standaard. De T500's zijn direct maandag verzonden. Dinsdag was ik niet thuis tijdens de aflevering maar woensdag wel. Perfect verpakt in 2 aparte dozen. Kortom: Levering prima. UPS geeft geen globale tijd van bezorging op: Je moet dus thuis zijn totdat men geweest is. Teufel stuurt je links waardoor je UPS Track and Trace kunt gebruiken om te zien wat de status is.

Uitstraling: Perfect. Ik vind ze erg mooi. Wel apart dat je onder de schitterende geïntegreerde voet zelf nog vier rubberen dopjes moet plakken. (Bijgeleverd weliswaar)

De boxen zijn een vervanging van 2 exemplaren van Magnat waarvan één box tijdens zware belasting begon te kraken. Kortom: Defect. Maar dat mag na 22 jaar trouwe dienst.
In de hele situatie zijn dit de front-boxen in een 7.1 setup gekoppeld aan een semi-professionele THX gecertificeerde receiver. De overige boxen zijn allen van Magnat in ongeveer dezelfde prijsklasse. De subwoofer is eveneens van Magnat en deze zit nog een klasse hoger. Dit heb ik gedaan gezien de soms zeer zware belasing.

Test: Ik heb de boxen getest in een 2.0 situatie (dus de overige boxen en subwoofer uitgeschakeld) met uiteenlopende soorten muziek in een behoorlijk zware belasting. (Niet op top-niveau, want ik wil ze eerst een paar weken 'inspelen' voor ik ze zo nu en dan op een echt hoog volume-niveau ga gebruiken) Conclusie: Deze boxen geven volgens mij een geluid dat absoluut prima is in deze prijsklasse. Ik heb enkele luistertests gedaan met andere sets van o.a. Kef en Wharfedale in deze prijsklasse en de T500's van Teufel overstijgen deze sets in ruime mate, met name in het laag.
Overigens heb ik de T500's met toevoeging F. Mogelijk dat Teufel het product tussentijds verbetert en daarom deze letter toevoegt.

Daarna heb ik toch even (nu wel in 7.1 setup) een test gedaan met de film Inception op BluRay (de badkuip-scene na ongeveer 10 minuten vanaf het begin). Deze scene tergt je boxen bij hoog geluidsniveau met een extreem diepe bas.
De T500's gaven geen krimp en de filmervaring is dus weer top!

En nu: Tot zover ben ik zeer tevreden. En binnen 8 weken toch ontevreden? Dan kun je ze retourneren naar Teufel en wordt het aankoopbedrag terugbetaald. Als je ze houdt (en dat is het meest waarschijnlijke in mijn geval) dan heb je 12 jaar garantie.

Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen.
Omdat ik de review niet kon plaatsen als ik NVT koos heb ik maar een 10 neergezet gezien de lange garantietermijn maar deze is, nogmaals, niet op praktijkervaring gebaseerd.

Advies: Zoek je geluidsboxen in deze prijsklasse? De Teufel T500's gewoon proberen!!!

roelof ter 03-04-2012

Na het sneuvelen van een luidsprekerbox was ik gedwongen om op zoek te gaan naar vervanging.
Het juiste moment om op kleiner formaat over te gaan.
Na lang zoeken gekozen voor Boston Accoust soundware xs en een losse basreflexbox. Mooi klein zoals vermeld. Na een half jaar ergernis over het vlakke en platte geluid heb ik Teufel 500T boxen laten komen om uit te proberen (8 weken lang kun je de boxen uit proberen. niet goed! de boel terugsturen)Binnen 3 dagen de boxen in huis, zeer goed verpakt. Wel een groot en zwaar pakket, met kleine behuizing is het wellicht een probleem. Aangesloten op Marantz SR 9600 en ingesteld, het klonk meteen goed. Na een aantal weken inspelen klinkt het steeds beter. Na 8 weken moest ik beslissing nemen. Wel, deze boxen gaan niet meer weg. Elke dag genieten van het mooie geluid.
nu mijn BA nog slijten.

busje 29-02-2012

inmiddels nog een set erbij gekocht en een complete surround set erbij van teufel dit is het toppunt van goed en goedkoop geluid wat deze set nu klaar maakt is geweldig ik heb er zelfs 2 subs bij maar die zijn niet nodig voor muziek weergave voor de film is het wel leuk
als je 2 van deze sets hebt zit er zoveel laag in dat de regelaars voor bas naar beneden moeten
ook besteld via www en contant betaald aan de deur zonder meerkosten
perfekt !!

johan VDB 15-02-2012

Ik heb al twee teufel radiootjes voor gebruik met ipod;
Het merk geeft me meer om meer vertouwen en onlangs heb ik mijn boxen vervangen door teufel t500 set.
Het eerste wat ik moest doen was de bassrefless (aparte -ander merk )minder zetten gezien de kwaliteit van deze boxen op zich een glasheldere klank weergeven. ze ogen erg mooi. ik vind ze discreter met de stoffen fronten. qualitatief erg hoogstaand materiaal.geleverd binnen de week in belgie.ik kon zelfs cash afhandelen bij leveren zonder meerprijs.

busje 11-11-2011

dit is voor die prijs niet normaal wat die speakers weergeven
heb vele merken en veel duurdere in huis gehad maar deze steken er hoog bovenuit heb er mooi een paar weken mee kunnen spelen en toen besloten om ze aan te schaffen
er zit zelfs 12 jaar garantie op (heeft bij mijn weten verder niemand)
de service van Teufel is optimaal en alles word zeer vlot afgehandeld
alles in het nederlands
gewoon super luidspekerzuiltjes voor weinig geld